Friday 16 September 2011

cheritera raya yg tak best.

assalamualaikum...

adesss.dah berminggu entri ni tersadai dalam draft.ini semua sebab kemalasan akibat kedemaman.huu.ini pon baru aje baik.tinggal batuk aje tak reti bahasa taktau bila nak habes.ubat sebotol habes dah aku balun sorang.haish.

dah seminggu berminggu minggu raya.amacam,maseh lagi dokk feeling2 raya kah?hohek.aku mmg raya pertama tu aje lah yg rasa cam raya.lepastu tak dah.habes dah raya pess pon petang boleh tebongkang sikit punya tak hengat dunia.kehkeh.burok beno peghangai.raya ke 2 lagilah boring waa cakap luu.tak keluar rumah langsung.entahlah,dah taktau nak pegi beraya mana kot.nak pegi rumah maklong aku diorang pon satu family raya KL.rumah anak dia sebab wife cousin aku baru bersalin.dapat baby girl.tahun ni beraya sakan dgn cucu ajelah maklong paklong aku.3 sekali tahun ni.semuanya gigirl pulak tuu.hee.ehh,sambong balek cerita raya..hah dekat kampung tuu sapa je yg tinggal.dulu masa ada arwah tok pegi la jugak jalan rumah adik beradik dia.sekarang ni ramai yg dah takde.banyak tunggu orang datang rumah ajelah.hiii.raya ke 3 ajelah merasa jalan2.tu pon pegi mengantar pakcu aku bertunang.kalau tak mau stuck dekat rumah jugak aku seharian woii.haha.keluar pon idok le jauh.perak jugak.dekat ipoh sana.  :)




coklat sponsored by me.hikk.sponsor lah sgt.duit abah kau jugak.ehh,tp aku buat aku lah kan sponsor.kahkah.ada lg 1 aku buat.kek.tp cm malu pulak tepek sini sebab decorationnya sangat failed!buruk i tell u.naseb lah pakcu aku tak byk songeh.kehkeh.janji dulang hantaran dia cukup sudah.
ini si pentunang bersama bonda terchenta a.k.a opah aku.hikk.senyom lebar sampai telinga gembira nak tunang ni. :)


tahun ni kan kononkononkonon macam nak sedondon lah warna baju raya.warna ajelah.corak sama no nehi nehi takmahu!haha.sebab aku rasa bila dah besar2 cenggini tetiba kau pakai baju semua sama corak dgn mak and adik kau terus terasa macam kumpulan boria.hikhik.haih,menggedik kau syida kekecik dulu takde pon nak sedondon bagai.dah besar mengada pulak kan.haha.tapi siyess tau,aku rasa macam alahai comelnya raya pakai baju sedondon gitu.tgk family pakngah paklang aku.tetiap tahun sedondon.nampak kecomelan disitu.tapi tapi tapi,anak diorang semua kecik2 lagi,memanglah comel kan pakai sama.kalau family aku yg semua umur stok dah boleh pegi kursus kawen ni nak pakai camtu aku takut nanti ada orang tegur, "nak pegi marhaban rumah sapa shimah oiii!" (ehh,shimah tuu mak aku.)hee.kan dah orang ingat nak pegi marhaban.hah,baik lah takpayah.hmm tapi kononkononkonon aku tuu dalam mimpi aku ajelah kan.mana taknya,semangat ni pegi beli kain ela,last2 mak tak sempat jahit baju sang teruna2.terpaksalah mereka membelasah baju tahun lepas.kehkeh.alah,lelaki apedehal pakai baju lama.sebab mmg raya 1st aje kau nampak dia sarung baju tuu.lepastu simpan buat habuk dalam almari.jadinya tema raya tahun ni cacarmarba!





ini adik lelaki.yg kelabu tuu cousin.dia upsr tahun ni.gudluck utk dia.5A okeh syamel!ramai dah tabur janji tuu.kau tunggu jela masa nak tuntut nanti.kakyong tak janji apa pon.tp kalau ada rezki lebih nanti dapatla.hikk.  ;)

ini 2 perempuan gedik taksabar tunggu raya sebab nak pegi karoks.boleh?haha.tp tak kesampaian sebab demam lepas raya.suara mmg kompom kelaut china selatan semua.


*motif tepek gambar:nak tunjuk baju raya.kehkeh.  ;)


tahun ni kan aku macam terlebih rajin kan buat biskut raya kan.tapi kan aku rasa macam pembaziran telah berlaku sebab half dah bawak balek kampong.lagi half tinggal dekat rumah ni macam tak berusik langsung.yg datang raya rumah semua budak2 kecik aje.mmg datang aim duit raya je pon.mana pandang biskut aku tuu.makanya duduklah kau dalam balang biskut tuu sampai raya haji ya wahai biskut2.hikk.

sekian cheritera raya yg tak best dari saya.mahu tidur mata dah ngantuk.tapi sebelum tuu mehh tatap gambar budak chomel ni duluu.aummm aummmm.




ini budak chomel nama muhd syamim hafiy.ayoyo ini budak sgt menggeramkan aku.terlampau chomel oke!sumpah macam anak cino dah ekau ni.dia ni cousin aku anak paklang aku.haish!bila lagi mahu jumpa ini budak kicik.

oke bye!


cakapcakap : budak kecik memang chomel. ;)


♥ terima kasih kerana sudi baca ♥


0 kawan curah isi haty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...