Monday 15 August 2011

puasa zaman kanak-kanak.

assalamualaikum..


ehem ehem..ehem ehem..uhuk uhuk..haha.asal kau syieda oiii.heee.batok wehh.mmg sangat dugaan bila batok time puasa2 ni kan.tekak kering mintak air je rasanya.huh.ehh,sedar tak sedar dah nak masok 15 hari kita puasa.lagi berapa hari aje nak raya dah.baju raya tak siap lagi hooiii.oh emakku sayang,silalah jaitkan baju anakmu ini dulu.huuu.kalau ikot kepala jahat aku ni mau aku pegi sorok kain2 orang tempah tuu.biar mak aku tak jait.jait baju aku dulu.hahahah.kesian kan kat aku..selalu je baju siap malam raya.sobss.  :(

ahh,sudah tersasar dari tajuk.hikk.baik mari berbalik kepada tajuk entrikuh.tetiba teringat pulak zaman kecik2 dulu masa bulan puasa.haish,macam2 hal ohh.aku tak ingat lah aku start puasa penoh darjah berapa.tapi time baru nak belajar puasa tuu pernah jugaklah TERsengaja TERbatal puasa.hohekk.budak budak lagi time tuu.mana tau kan.takpe2 dimaafkan.wahhaha.sesuka hatik je.ehh,tapi kan aku baiklah,sebab kalau aku dah TERbatal puasa tuu mak aku tau hokehh.i tak pernah tipu mak i.hikk.

masa kekecik dulu,tak hengatlah pulak umur berapa.kan petang2 selalu main2 dengan jiran kan.bulan puasa tak bulan puasa gasak jugak nak main.haha.lepastu poyo2 ahh dengan kawan tuu.

mehh layan perbualan aku ngan jiran aku neh.

aku : "aku puasa woii,kau puasa tak??".

jiran : " puasa".(sambil buat muka bangga sebab puasa)

hikk.lepastu saja aku nak bako dia,

aku: "eiiii,tipu.tadi nampak kau minom tuu apa?".

jiran : "ehh,bila?mana ada kita minom.kau yang tak puasa.tuu merah2 tuu apa?."(haha.tetiba tuduh2 aku pulak)

aku : ni lipstik lah. =)

wahaha.jahat gila aku dulu.padahal sebelum keluar rumah tuu aku dah tegok air tin stobery tuu sampai merah2 lidah puasa hotakkau.hikkk.tapi mak aku tau lah aku tak puasa tuu.aku siap mintak izin hokeyy nak bukak puasa sebelom waktuu tuu.haha.baik tak aku?






ini air stoberi.sodap diminum ketika puasa.haha.


lepastu,time bulan puasa kan selalu jugaklah pegi terawikh duludulu.masa kekecik best pegi terawikh.pulaktu kawan2 suma pakat pegi.aku pon haruslah pegi jugak kan.taknak kalah neh.ahaha.tapi,pegi bukan nak solat sangat pon.paling banyak 4 rakaat.lepastu lesap pegi main2.haha.dulu surau dekat rumah aku ni ada macam kawasan kecik lah dekat dengan sebelah tempat wuduk tuu.hah dekat situ ahh kitorang lepak.gelak2,bising2.sampai kena jerkah dengan makcik2 lah sebab bising sangat.haha.lepastu time witir naik balek sambung solat.lepastu rebut2 keluar pegi bawah khemah makan.lalallaa.anak sapa la ni burok beno peghangai.hikk.tapi memang pon sebenarnya sebab utama pegi ni sebab nak makan.hikhik.kan selalu bulan puasa ada moreh kan.sedap2 pulak.mana tak laju je.haha.sekarang ni dah takde la gitu.wat malu bapak aku je woii.heee.

tuu antara2 kesah masa puasa kekecik dulu lah.tapi siyess lah,puasa masa budak2 best.ehehhe.kalaulah boleh diputarkan masa itu.  :)

ehh,okelah.bababai.selamat berpuasa semuanya.insyaallah bertemu lah kita dengan raya tak lama lagi.  ;)






cakapcakap : psssttt..aku tak ingat pon siapa jiran aku yang aku sembang2 tuh.boleh?haha.   *_*

♥ terima kasih kerana sudi baca ♥


0 kawan curah isi haty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...