Tuesday 9 August 2011

puasa ke-9.

assalamualaikum...

uhuk uhuk.hey dear blog.maaf lama gila tak melawat anda.huuu.sangat kemalasan sebenarnya.haish.diam tak diam.bising tak bising.ehh dah ogos.means dah start puasa lah kan,oyeah.selamat berpuasa semua.ehehe.dah hari ke-9 baru kau hegeh hegeh nak wish syida oiiii.haha.

ohh.mari aku bercerita perihal puasa aku tahun ni.biasanya bila dah start puasa emak lah orang paling runsing,pening,migrain(wah dahsat)haha dan seangkatan dengannya.hiii.sebab kena pikir nak masak apa sahur.bukak karang nak masak apa pulak.haaha.tak ke boleh migrain gitu.puasa ada 30 hari.sampai kadang kadang aku pun terpening sama.haishh.heee.

kalau ikut tekak aku ni,semua pon aku bedal.janji sahur sudah.kalau time bebuka tuu masak simple2 je.asalkan air ada 1 jag aku happy sudah.hehe.ehh,betollah.time2 puasa macam ni setitik air tuu sangat lah berharganya.azan je dapat teguk air,pehh nikmat woahh.haha.

hari pertama puasa menu kami adalah keuy teow  goreng.nyamnyam.my feveret tuu.hari ke-2 mee goreng.ke-3 mihun goreng.ke-4 abah request nasi putih dengan masak lemak ikan and udang goreng.udang besau2 woahh.hee.ke-5 aku request nasik ayam.hari ke-6 nasik putih lauk asam pedas,udang sos tiram.ke-7 bubur nasik je.ke-8 keuy teow goreng lagik sekalik.haha.simple habes kan.tapi takdelah makan itu je.adalah side dish nya macam ayam,nugget,wedges.beli yg peket2 tuu pastu goreng.sonang keja.ahahha.


dalam seminggu berpuasa ni aku tak berkesempatan lagi nak pegi bazaar.macam malas je nak pegi pon.ehh bukan malas,nafsu nak membeli tuu macam takde.tak macam tahun lepas,sikit2 mintak mak nak pegi bazaar.beli macam2,balek2 tak makan pon.bazir gitu aje.lagipon buatpelah nak membazir ni.membazir itu kan amalan syaitonn.wahaha.itu semua nafsu semata.sebab kau lapar memanglah semua nak.tengok ayam golek kau teringin.tengok nasik ayam pon teringin.tengok air macam2 kaler,sejuk2 lagik pon teringin.padahal boleh je nak bancuh sendiri kat rumah tuu.semuanya nampak sedap.tapi rasa indah khabar dari rupa.haha.

ehh.panjang lebor pulok entry aku ni.wanna sleep sekejap.lepasni nak bangun sahur.sahur ni makan nasik dengan sotong sambal.nyamnyam.lama gila tak makan sotong.huuu.bebuka esok taktaulah menu apa pulak.ehehe.nantikan.


last but not least..


selamat berpuasa,bersahur dan berbuka.   ;)


oke,babai.


cakapcakap : sangat menduga kesabaran bila puasa bukak tv semua cenel dok tayang rancangan masak.haishh.  =)

♥ terima kasih kerana sudi baca ♥


0 kawan curah isi haty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...