Wednesday 5 October 2011

misi berpantang syieda R bermula sekarang !

assalamualikum...

awak awak semua apa kabar? dah makan? hukk.saya belum makan.minum aje dr pagi.haish! ehh tajuk entri boleh bawak fitnah uhh.haha.ni apekes ni berpantang2 ni? bila kau banak? coi mulut kau kan. haha. kawen pon belom nak banak celah mana?kan.kihkih. oraitlah,stret to da point aje. mmg saya sdg berpantang skg. huk. yap!pantang makan. minum takpe. lagi byk lagi bagus.erkkk?    -_-'

begini ceritanya,ahad lepas aku pegi ada satu expo ni dekat area rumah. biasalah expo2 mcmtu semua org nak promote barang diorang kan.then lepas dah penat selongkar tudung. ye! selongkar sebab tudung jual longgok tuh.selai 5hengget.tp kualiti oke.hikk.hah sambung,lepastu jalan lah lagi,tetiba ada chinese ni tegur n bagi pamplete.amek lah.pastu ingat nak blah lah.tp dia ajk g booth dia lak. "jom lah cek kesihatan,free je". aku mmg malas nak lyn benda2 camni.mak aku pulak macam taknak. tp macam nak. haish. nak taknak pegi jugak lah. lepas dah cek semua dia terangkan lah pasal resultnya. bebel punya bebel,tunjuk segala testimoni.dan yg ditunggu2 tiba. haha. dia dah keluarkan dah dia punya senarai harga barang. haish!aku dalam hati,'mula dah cina ni.'tp muka still senyum2 lagi. layankan aje. kehkeh.

tp mmg lah aku ni dasar perempuan yg sng terpengaruh. kehkeh. akhirnya aku amek package testing dulu. rm75 5 hari free 2 hari = 7 hari. nak try dulu,kalau serasi barulah boleh beli. nak beli terus mahal hoii! satu set ada 3 jenis 500++. buatnya aku takleh accept rasa dia tak ke naya je duit abah aku. hikk. ehh,kau tau tak benda apa aku dok bebel ni? haha. meh nak kasik tunjuk gambar.




yg tinggi tuh ada 5 perasa.buat masa nih aku dah rasa 3,cappucino,coklat & strowberi.boleh lah rasa dia.tekak aku boleh terima. tekak aku ni sensitip lebih. mengada. rasa pelik sikit takmau. susah okeh! tp mmg mula agk muak lah. lama2 sonang je.tak macam masa aku try jusmate dulu,pehh bercinta nak minum wehh. dahlah lepas minum rasa dia melekat dekat tekak. haish !  :D

lepastu yg kecik comel tuu tea mix. tea dia pon bolehlah. sebab ada rasa2 macam air lemon tea versi takde gula. mmg tawar habes. habestu dah makanan kesihatan kata ko. haruslah tawar hebeh. kehkeh. macam minum air masak je aku rasa. lg 1 tuu aku taktau mende. maybe campur bancuh dgn yg tinggi tu kot. sebab dorg yg bancuhkan kat sana. aku dtg minum aje. hehe.

ohh,ini aloe vera.huii.mula2 bercinta jugak nak habeskan wehh.mau 30 minit.sumpah tak sedap. dalam byk2 ni aloe vera ni paling tak best. rasa dia masam2. tp harini aku macam berjaya la minum dgn lajunya walaupun macam nak uwekk uweek jugak. terpaksa lah. aloe vera ni baik utk "cuci pelut" (perut) katanya. huuu. 

kenapa aku minum2 benda2 ni? ohh,haruslah utk mengecikkan badan aku ni. kahkah. dan yes utk kesihatan jugak. sebab time aku dtg kedai dia aku perhati tak semua yg minum ni spesis yg comel macam aku. kahkah perasan diri comel sudah. ada yg dah cukup fit aku rasa. tp still nak minum utk kesihatan. mak aku pon dapat minum tea free sebab dtg sekali teman aku. untung kan boleh buang toksik secara percuma. kehkeh.  ;)

tp takdelah takboleh makan langsung. cumanya bajet2 lah. kalau dulu aku ni mmg pantang jugak, pantang nampak makanan semua nak makan kan. tak kira masa. skg ni kenalah bajet. kalau pg minum aje benda ni. ptg kang makan lah roti ke sekeping dua. pastu malam minum lagi. dan yes aku berjaya semalam. harap lah dapat maintain lama. hukk. dan paling penting minum air byk. tuu tak tahan tuu. skg ni mmg aku kerap sgt deting dgn hencik toilet. kahkah. takpe2 utk kesihatan. heee.

ehh,korang tau tak aku sentap sebenarnya dgn cina tuu time dia promote2 dekat expo haritu. ada ke dia tanya mak aku,  "kawan ke ni"? tgn hala ke aku. hoii,sentap i tau! tua sgt ke muka aku ni? ke mak aku yg nampak muda? hahah.

macam dah panjang berjela je kan entry ni. huu. okelah korang,doakan aku ehh. hope akan berlaku satu perubahan nanti. aminn.  >_<

bye !


p/s : minuman ni keluaran herbalife. nak tau info g gugel je. ada kot.hee  ;)


cakapcakap : taktahulah berapa lama.  :)




♥ terima kasih kerana sudi baca ♥


0 kawan curah isi haty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...