Saturday 9 July 2011

DAY 3;2 : cabaran 2 entry 1 hari selama seminggu. -handmade chocolate-

assalamualaikum..

woootwoot.sekarang ni aku memang tengah gila cari info pasal handmade coklat ni.habes aku gugel semua.dekat youtube pon ada jugak tunjok cara2 buat.dari hasil google aku,handmade/homemade coklat ni hanya boleh buat guna 2 jenis coklat aje.compound and couverture.aku selalu guna compound lah.couverture tak penah pulak aku jumpa dekat kedai2 bakeri tuu.and yg paling penting jgn sesekali guna coklat masakan.sebab mmg tak sesuai,tak sedap and keras kott.

so,beberapa hari lepas aku adalah rajen nak buat coklat ni.plus practice utk buat coklat for my pakcu enggagement day.woo,aku kena buat kek jugak woah.ahaha.gasaklah kau syida.oke,pasal cokalt tadi.hah,aku konon2 haritu nak buat yg lolly choc tu jugak.sebab tak pernah try.selalu buat yg praline tuu je.so try lah.sebab tgk kt tenet org buat sumpah cantek gila.dgn colorfullnya.suka!

ehh,jom layan gambar.









kau tgk betapa lawa dan sedapnya coklat itu.sah sahlah bukan aku yg buat.haha.sebab lawa sgt kan.nak tgk aku punya..jap jap.horroor habes waa ckp luu.expecially lolly choc.hee.

*gambar2 diatas adalah hasil carian dari pakcik google. ;)



nah!haha.ini nama dia lolly choc.kau tgk senyum tuu.sumpah scary.comot habes!haha.
takpe2,cuba lagi.practice make perfect kan.  ;)


ini coklat praline.wahh,ini sgt sng nak buat.dalam ada filling mango n strawberry.sedap!nyamnyam. ;)


ehh,oke lah.mak dah panggil nak tlg masak.chik and chu sefamily nak datang rumah.
oke,babai.

cakapcakap: coklat memang sedap.  ;)


♥ terima kasih kerana sudi baca ♥


0 kawan curah isi haty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...