Sunday 10 July 2011

DAY 4;1 : cabaran 2 entry 1 hari selama seminggu. -sekolah vs kolej-


assalamualaikum..

sejak sejak dah habes belajar ni aku macam rindu pulak nak bangun pagi.start enjin kereta.pegi kolej.wuuu.i miss that moment.walaupon macam rela dalam paksa jugak kan.yela kang tak pegi mau kurang markah PB aku.macam mana nak dapat pointer lebih klu markah PB nan adoo.itu jelah selalu aku pikir oke klu rasa malas je nak pegi kolej.dan disebabkan itu utk last sem aku haritu attendance aku full kot.woww!haha.kalau zaman sekolah dulu kerja aku dok belek kalendar kira bila nak cuti,bila nak habis sekolah.tp bila dah habes mullah nak rindu2 zaman tuu.haish.tp itu bukanlah ceritanya.aku nak cerita pasal sekolah dan kolej.perbezaan dan persamaan nya.macam apa kau buat dekat sekolah,kat kolej tak buat.dan begitulah sebaliknya.lets start bebeh!

1.  hari pertama.

  • kalau dekat sekolah dulu aku adalah sgt tak peramah.lagi lagi hari pertama lah.maksod aku,aku akan duduk je dekat situ tak begerak.perhati orang.kalau takde orang tegur aku mmg tak ahh aku nak pegi tegur orang kan.bukan sombong tapi pemalu.aww.poyo gila aku dulu nak malu malu ni.haha.lepastu kalau ada orang tegur2 aku,aku senyum2 je.tak bercakap sepatah pon.hoh.gila annoying aku dulu.haaha.
  • bila dekat kolej,tym hari pertama pon perangai aku lebih kurang tym sekolah jugak. *haish.tah bila nak berubah taktau*. ;).cuma tym tuu aku dah mesra alam sikit.kalau orang tegur,aku balas balek.kalau orang yg tegur aku tuu jenis peramah kitorang boleh siap besembang bagai.kira oke lah dari tym sekolah2 dulu.haha.


2.  ponteng sekolah/kelas.

  • hah.ini mmg perkara wajib lah tym sekolah dulu.kalau malas sikit je mula lah macam2.saket kepala lah,saket perot lah.lagi2 kalau kerja sekolah tak siap.mmg 1001 alasan lah aku cipta cakap kat mak taknak pergi sekolah punya pasal.kadang2 tuu,bukan apa saja2 taknak pergi siap buat plan dgn member pulak.siap janji bagai esok takyah pergi sekolah tau.haha.malam tuu siap sms igtkan.dulu kan myspace tengah up,hah pagi2 tuu terus on9 sebab nak tgk kawan yg janji taknak pergi sekolah tuu on9 ke tak.gila malas aku dulu nak pergi sekolah.sekolah aku ada asrama.tapi aku ulang alik.sebab rumah dekat.so senang lah nak ponteng.pernah kitorang ramai2 budak luar ponteng sekolah beramai2.dalam kelas aku tuu tinggal budak asrama ajelah.wahaha.patutlah spm aku pon sgt ‘MEMBANGGAKAN’.hekss.
  •  tapi,bila dah masuk alam kolej ni,aku adalah sangat rajin oke nak pergi kelas.kiranya kalau ada sikit je perasaan nak ponteng tuu terus aku buang jauh2.maybe kesedaran tuu dah mula ada kott.jgn malas2.haha.atau maybe sebab aku kan amik course bakery.kalau kelas kitchen kan sehari kadang2 sampai berjenis resepi kena buat.so macam agak merugikan lah kalau aku ponteng.kau ingat lecture aku tu nak ulang balek apa yg dah dia ajar?mmg tak ahh.haha.lepastuu kan ada penilain berterusan lah semua tuu.test ke kuiz semua tuu tak kira hari.kalau dia nak buat tiba2 esok ada lah.hah,lagi lah membantutkan kemalasan aku ni.heee.  ;)

3. masa.

  • kalau dekat sekolah aku rasa macam lama gila masa nak habes.padahal sekolah half day aja.tp kelamaan tuu jelas terasa ohh.tapi hari jumaat lah hari yg paling bess aku rasa masa zaman sekolah dulu.yelah,waktu belajar sampai pukul 12 aje.pagi2 7.30-8.30 dah perhimpunan.lepastu belajar kejap,rehat,belajr lagi kejap,ehh dah pukul 12.haha.  ;)
  • dekat kolej pulak rasanya masa macam cepat aje berjalan.tau tau ehh,dah pukul4.cecepat lah siapkan apa yg tak siap.sebab kalau kelas kitchen masa adalah tak tentu.kalau produk siap awal,maka awal lah aku balek.tp tuu lah tak terasa pon lamanya.kalau macam kelas biasa,sehari 2 kelas, 4jam aje.lagilah aku hepy gila.haha.



ehh,itu aje kot yg aku terpikir sekarang.tapi kesimpulannya,zaman sekolah dan kolej adalah berbeza.kedua-duanya ada cerita dan sejarah.kedua-duanya banyak mengajar aku erti hidup yg sebenar.
sampai sini aje.babai. ;)




ini gambar zaman kolej.wuuu.aku rindu kauorang semua tahu.  :D

cakapcakap : nak pergi nanges kejap ahh.  :'(










♥ terima kasih kerana sudi baca ♥


0 kawan curah isi haty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...