Friday 15 July 2011

tragedi,sunway pyramid,trafic light, with saidatul atiqah.

assalamualaikum..

woah.4 hari aku tak on blog.byk sebab sebenarnya.and yeah,cabaran aku tuu tak dapat dihabiskan.sampai hari ke 5 aje.haha.jadi lah dari takde.wokeh,mari kita proceed kepada tajuk entri aku harini.ini cerita semalam punya semalam punya semalam punya.hah.3 hari lepas lah senang cerita.  :)


malam isnin aku dapat msg girlfren aku sorg ni bagi.dia ajak pegi sunway pyramid yaww.aku pon macam,erkk nak pegi tak ni.duit pon takde ohh.last2 aku decide utk pegi.kesian pulak kat budak ni beriya iya dia nak pegi sunway tuu.akhirnya hari ditunggu tiba.janji pukul 10.30,tapi pukul 11.30 baru aku sampai rumah dia.haha.gila punya janji melayu.hekk.dah sampai rumah dia kena pulak amek pas pelawat.*sebab dia duduk kuaters*.aku pon ameklah.



muka budak suka kena turun kereta amek pas.  *_*



nak dijadikan cerita,sampai je dekat dalam tuu fon aku boleh pulak takde line.haish.mmg macam2 dugaan aku pagi tuu.dari dekat rumah,nak keluar rumah,sampai dah keluar rumah.huh.nak kol dia mmg takboleh lah kan.lepas 15minit macamtu aku decide turun pegi naik rumah dia.oke,now dia dah dalam kereta.kitorag pon gerak lah ke sunway pyramid.dari rumah dia aku lalu highway LATAR(sebab dah dekat). then tembus GUTHRIE.sebab itu aje jalan yg aku tau nak pegi sunway tuu.ehhe.

dalam kereta mmg galak lah kitorg bercerita.lagi2 si sai ni mmg kaki gosip,bercerita dia no1.kalau dah becakap tak berenti.sampaikan radio kereta aku senyap tiba2 pon tak sedar.haha.aku pon macam pelik lah.kenapa senyap.tepadam terus pulak.haish.tp aku buat dunno je lagi time tuu.tp bila dah nak sampai sunway,dekat trafic light baru aku perasan yg gambar batery menyala dekat meter tuu.aku pon gelabah lah.mampos pulak kereta aku kat sini kang buat naya je.tutup air-cond semua.tingkap tak bukak,sebab tingkap aku haritu jem.maka berpanaslah dua sekawan ini dalam kereta.aku kol abah bagitau semua.pastu dia suruh try mati enjin,cuba start.tp idokle aku try dekat situ.kang kalau betol2 tak boleh start mau bermalam aku dekat trafic light.


so sampai je dekat sunway.cari parking.park.mati enjin.try start.takbolehh.waaaaa.caner ni.seb bek dah sampai.kol abah lagi.bagitau.abah boleh datang lepas abes keje.so kitorg pon teroskanlah pejalanan ke sunway.cuci2 mata,tgk wayang,dalam  pukul 7 macamtu pakcik aku datang.abah suruh dia tolong,sebab keje abah takhabes lagi and dia dah dekat dengan tempat tuu.lepastuu dia cuba lah utk menukar batery kereta.and,tetiba adalah pak guard sunway muncul,lalu bertanyakan masalah.lalu dia pon menolong.lepastu muncul lagi 3 org.gurd situ jugak.ramai gila oke org tolong.last2 takboleh guna batery baru tuu sebab dah pecah.taktau lah caner leh pecah pulak.so pakcik2 ni dia trylah macam2 lalu enjin boleh start.alhamdulillah.tp aku masih 50-50 nak drive balek.sebab memeng pakcik polis sunway tuu kate bukan batery je takde,alternator pon dah selow.means rosak.woah.caner aku nak balek nii.dia sedapkan lah haty kate boleh tuu.insyaallah sempat sampai rawang.haih.kitorg tawakal je..

dah selamat keluar dari parking sunway.adalah dalam 20 minit perjalanan,sampai dekat area sjmc kereta mati tiba2.haihh.kacau betol.dekat tengah trafic light pulak.kereta aku depan sekali.cecepat aku kol pakcik aku.kereta belakang semua dah honn.baik punya marah.soryla,mana aku nak tau enjin tuu nak mati tengah jalan ni.tp ada jugak lah yg prihatin tanya nape tuu.nape ni dik.pasang double signal,bg org blakang tau.nak pasang caner akak,batery takde.last2 dia kate bukak bonet.aku pon bukak lah.uish.siyess time tuu aku blur habes taktau nak buat apa.just nak tunggu sampai pakcik aku datang aje.lepastu ada pakcik teksi abg2 polis ni datang.dia kata nak tolong ni.dia tanya apa masalah sume.dia bawak teksi dia.try nak charge batery ke batery.tp tak bekesan.pastu dia kate tolak tepi ajelah.baru aku lega.at least takdelah org dok hon hon.bingit tahu.haha.*padahal dorg hon sebab aku tuu.*  :) pakcik aku pon sampai.ahh lega lagi.

time ni mmg taktau nak buat apa dah.tunggu abah je datang bawak pomen.maka jadi penunggu lah kami dekat bustop tuu.ekceli aku kesian gila dekat pakcik aku.kau bayangkan lah,dia balek2 keje terus rush pegi dekat aku.patutnya dia kena pegi keje balek,tp sebab kereta aku buat hal lagi makanya dia terpaksa lah tolong aku.then abah sampai.pakcik pomen setel suma.adalah dalam setengah jam lebih macamtu.jam waktu tuu nak dekat pukul 12.kesian sai.mak dia macam dah marah marah.tp aku takboleh nak buat apa lah.benda nak jadi kan.lepas setel abah ajak pegi makan.mmg tak tolak lah.perot time tuu lagu macam2 dah.plus penoh dgn air aje.haha.



mereka sedang bertungkus lumus merepair kereta.aku tgk aje boleh.  :)



oke kereta dah elok.now boleh pulang ke rumah.fuhh siyass kepenatan aku satu hari suntuk dekat luar.kereta ohh kereta.lepani jgn macamni lagi ehh.mensusahkan semua org tawuk.  :)


okelah.penat aku menaip.gila panjang entri aku yg ni.haha.ghasaklah.last but no least...


muka duaorang budak tension sebab plan rusak hancur lebur sebab kereta ituu.*huh berminyak gila muka.agak2 kalau kikis boleh buat goreng ikan kott.*  ;)

bye!

cakapcakap : lepasni nak balek ipoh.nak jumpe baby farisha yg comel momel.and baby iman dania yg reti cakap german kata mummynya.heee  ;)


♥ terima kasih kerana sudi baca ♥


0 kawan curah isi haty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...